17 July 2011

Peraturan Penting Dalam Forex @ SCALPING (Pandangan Sendiri)

PERRHHHH.........mcm cikgu lak aku..tak pe laa sekadar untuk berkongsi...lau tak betol korang jgn pakai..lau berguna..ambik jelaaa...tak rugi...
pair lain aku tak tau laaa yg aku trade selama ni hanya EUR/USD

1-Margin
-tak payah citer byk laa aku dah terangkan sebelum ni....rumusannya
ader $100 usd..max 30sen jee..boleh main basar lagi....tapi sebelum trade..kiter kene pk kan resiko first ape kan jadi andai kiter trade melebihi kemampuan....so korang belajar betol2 tentang margin tuu....lau korg tak lepas pasal margin...serius tak menjadi laa....

2-Fibo/trend
bagi aku fibo berkait rapat ngan trand..tapi dalam scalping...fibo lagi penting drp trand
-rule mengunakan fibo untuk scalping senang je(korang kene kaji sendiri gak baru mantap).
malas lak nak letak pic,aku try citer laa korg try paham sendiri...
first korang tarik fibo..korang kene andaikan korang berada di tengah2...tak buy juga tak sell...

-0.0
-23.6
-38.2
-50.0
-61.8
-100.0

andai kan point skrg berada pada 61.8<-----maka kita tak buy n tak sell
so untuk keputusan buy or sell..biar kan bar bergerak..andai naik sure pergi 50.0
andai jatuh pergi 100.0..
nahh masa itu lah keputusan kiter...andai sampai 50.0 kiter sell dulu..
andai sampai 100.0 kiter buy dulu...
untuk tp  bergantung pada chart yg kiter tarik fibo....
-contoh kiter tarik fibo pada 15min...tp pada chart 1min dah cukup(bila min kuar zigzag )
contoh lagi kiter tarik fibo pada 1jam...tp pada chart 5min dah ckup(bila 5min kuar zigzag)
nak tp byk lagi korag tarik fibo hari..tp pada chart 30min or 1 jam dan cukup

tapi ingat...ini asas untuk fibo...tak cukup ngan fibo aje...tapi bila aku citer mcm ni..korang ader asas utuk mgkaji n mgenali fibo.....yg mustashak korang paham sendiri berdasarkan asas di atas....lau korang paham...aku pasti korang takkan margin call...n tp lam masa singkap...n  post tak tergantung lama2...hehehe..

p/s jgn sesekali kiter terlalu mgikut pergerakan bar...senang je...kenapa...kerana forex menipu....lau kiter ikut kiter tertipu laa..tu yg margin call tuu...asyik kene tipu dek forex je.,..wakakakka...lau die tak menipu lama dah kiter kaya....keh keh kehh....so ingat jgn terlalu mgikut contoh bar jatuh(sell)..korang dok sell....naya laa jawapnya.....tapi pada pakar yg mgukan kan kaedah bar bocor..boleh laa....tapi aku sampai skrg tak pandai kaedah tuu...heheheheh scalping gak besttt....:p

3-Zigzag
zigzag bagi aku cukup penting....lau takder die ..serius aku tak daapt nak main...scalping...
ingat...dalam aper2 chart..jgn terlalu menurut zigzag....kene sentiasa melawan...tapi biar kene tempat...
Setiap kali zigzag kuar bila bar bergerak pasti ader sebab....kemunkinan besar bar nak berubah arah.....masa itu laaa nak scalping sikit2...lau di nak jatuh lagi pun mesti memerlukan...momentum...itu yg terjadinya zigzag repaint( hazard)

4-Masa
bagi pair eur/usd main scalping pagi....petang tgh malam sedikit...
time bahaya... start kol 2sampai kol4 mlm lak kol 8 sampai kol 10..time ni market laju...n kene hati2...nak trade pun main kecik2...yg laa pun lau nak margin cal...hehehe....so ingat..kaji masa juga...penting!!

5-Indicator william's percent range
aku cukup suka pakai indi ni bila main scalping time market flat...just tgk wayer jeee...1min je....wayer dok atas sell...wayer dok bawah buy.....tapi making gakkk wayer2 frame lain...n wayer ni time market flat die tak menipu....lau main min pakai indi ni time market flat mudah2 jee...4...5 puluh pip daapt....itu jee cara yg aku selalu main....pandai2 laa tgk keadaan...diri sendiri tuu penting..dalam memahaminya...bukan 100% pada benda2 lain....huhuhuh......


6-Bar
membaca bar juga penting...ilmu teknikal...
contoh... bar 1 jam  4 jam..1 ari...bila 3 bar street...ingat bar ke 3 tuu kite dah mula nak melawan....die takkan naik terus....dia ambik momentum...bagi 1min 5min...15min..so kat situ laa kiter scalping....itu secara asas.tak semestinya 100%..tapi kebiasaanyalaa....n kene combine ngan keadaan lain gak,..tapi boleh pakai lagi kaedah tuu..lau korang kaji bar...compom korang paham maksud aku....nak tau dalam lagi kaji sendiri tentu korang jumpa bar yg aku namakan 3 batang bar...
byk lagi lau pasal bar nak ajar....lau ajar byk2 nanti korang pandai  lak dari aku...sebab aku pun tak pandai gakk......

lau korang study aper yg aku cakapkan tuu...sure korang leh main scalping sempurna.....
seme org leh main sclaping....tapi sempurna tu yg takdooooo!!!sama mcm akuuu.....


2 comments:

  1. "ingat bar ke 3 tuu kite dah mula nak melawan....die takkan naik terus....dia ambik momentum...bagi 1min 5min...15min..so kat situ laa kiter scalping.."...<<<< bro ini bar di tf D1 ka?...maksud bro...bar ketiga tuh baru kita start scalp?...cmtu?....lawan arah bar....tarik fibo pada bar batang ke 3 di tf D1...dan usha di tf min1 min5 dan min15...cmtu?...close kt tf mana klaw kita entry di tf min15?....
    1-tarik fibo di bar ketiga di tf D1....
    2.usha pergerakan bar,fibo,zigzag(tf min 15)
    3.entry di tf min15...closing pada min15 jgk pada fibo dan zigzag....

    klaw salah betolkan bro....boleh reply kt wassap sy bro..please bro 0174614954

    ReplyDelete
  2. william tuh hanya pkai untuk tf min1 dan ketika market sideway ka?..please bro 0174614954

    ReplyDelete

GET PAID FOR BROWSING WEBSITES 2023

CLICK FOR REGISTER GET PAID $0.05 - $0.10 PER CLICK MIN PAYOUT $5.00 USD WITHDRAWAL USE BITCOIN OR PAYPAL NO ANDROID JUST USE PC/LAPTOP NO G...