16 July 2011

TEKNIK SCALPING POWER PUNYA

hehehehe---nak tergelak tgk tajuknya...bukan pe tak tau nak letak tajuk ape..tapi sejujurnya..hanya ingin berkongsi...teknik serta ilmu yg tak seberapa ini dengan korang semua...munkin teknik ini berguna kepada trader yg baru berjinak2 dalam dunia forex...

ok...aku sebenarnya dah 5 taun mjalan kan kerja pemoretan ni...so dah2 mcm2 untung n rugi yg pernah dilalui..n serius sampai skrang pun masih tak berjaya....hehehehe

 ni bukti dulu aku tunjukkan kat korang..2 taun lepas...bukan pe sekarang kenangan..heheheh 3 ari daapt 3000usd





tapi skarang aku dah tak berani main besar2.....main pun 10sen 20sen..paling tidak pun 50sen....tapi serius walau pun kecik...tapi lau pandai ngan teknik scalping korang boleh dapat  30..40 usd...lau tak caya korang tgk nii.....






ckup laa tu penat aku dok main copy n paste.....so skrg dok main 10 sen 20sen...boleh laa boh minyak keta...lanja awek skali skala....

ok..berbalik pada citer tadi...cara yg aku gunakan ini...banyak kelebihan
  1-tak memerlukan modal besar
  2-keuntungan berganda(korg tgk laa screen tuu)
  3-resiko margin call
  4-mcm2 lagi laa keuntungan sampai tak reti nak citer..

seperti yg sedia maklum..dalam forex..memerlukan teknikal..indicator n berita
aku mgunakan sedikit indicator n sedikit ilmu teknikal....berita aku tak peduli sgt.....

kat bawah ni indicator2 yg aku gunakan dalam trading




P/S TEKNIK N INDICATOR YG AKU GUNAKAN BERASASKAN PAIR EUR/USD N SELAMA 5 TAHUN PAIR TU JE YG AKU MAIN N AKU CADANGAN KORANG PUN JGN LAA TGK PAIR LAIN....TGK EUR/USD JE....KERANA UNTUK JANGKA MASA PANJANG...KORANG KAN..MASAK NGAN PERGERAKAN TERSEBUT.....

 indicator
bagi aku asas indicator yg penting ..
1.moving averages 200,21day
2.zigzag
3.williams' percent range
4.fibo @fibo auto

margin 
dalam tak sedar cara pengurusan margin juga terlalu penting..bila korang margin call semestinya pengurusan margin tak ada..secara simple asas pengurusan(untuk cara aku laa)

balance
$100 usd..

100 usd  trade 10sen =1000 point margin call
100 usd trade  20sen= 500 point margin call
100usd trade 30sen =330 point margin call
100usd trade 40sen=250 point margin call
100usd trade 50sen=200 point margin call

pergerakan eur/usd 100-200 skaliskala 300 pip sehari..
korang main 50sen tersalah open...nampak sgt sehari je leh margin call.
main 40sen 2 ari jer margin call.
so bila aku citer mcm tuuu korang sure nampak betapa bsarnyaaa pengurusan margin...tapi tak tau la korang  dah tau n letak lam pala otak tentang margin tuu..

 so bila mcm tuu tentu kiter nak main cara selamat...bila nak selamat..ngan modal 100usd tentulaa main 10,20 atau 30sen...
-boleh nak main 50sen 60sen...tapi itu bukan pengurusan..n aku pasti untung cepat..mampus pun cepat...keh keh keh!!!

ok senang citerr kita nak main 30sen laa ngan modal 100usd..
bila sebut 30sen...pengurusan 30sen pun penting...bukan main 30sen terus
-buka first post1 10sen
                post 2 10sen
                post 3 10sen
jadi kiter trade 30sen dalam 1 masa...dengan setiap 1post  10sen<--paham???

itu laa secara asas margin.....maknernya andai ada 500usd...korang pandai2 laaa nak letak 1 post berapa ngan kaedah yg aku ajarkan.....
itu aku citer ngan 100usd..n yg aku selalu lakukan....(tak pernah margin call.....rugi sikit2 jerr..tapi tak pe,,,leh scalping balik hehehe)


dalam kaedah aku ngan 100usd boleh je nak open $1.00 usd 1 point...
n aku pernah laku kan...dalam masa 2 ari aku daapt 500 usd..nanti aku tunjukkan bukti
tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....................pengurusan margin kene ada...jgn terlalu cepat nak untung aje..bila sabar sampai masa boleh laa main 1.00usd 1 point
ni aku tunjuk ngan kiter takder modal..

maaflah..aku tak tau betol salah.....aku hanya cakap kaedah yg aku gunakan.....selama ini!!!

lulussss...tentang marginnn..............


skill fibo

aku sebenarnya blur ni nak bercerita...aku try gak laaa terangkan...bagi yg dah tau tentang kehebatan fibo tak pe laa..aku bercerita pada yg tak tau ape2 tentang fibo...just gunakan fibo n zigzag dah dapat profit cara selamat n cepat....


ok aku boh graf terbaru punya....ni graf chart 15min..
ok....pertama,....bila kiter nak trade...
nak buy or sell??....
so 50 50 kannnnnnn...maknernya kiter tak leh wak ke putusan
-berdasarkan fibo point berada di 38.2
-atas 23.6
-bawah 50.0

maka bagai mana kite nak mdapatkan profit pertama secara scalping..berdasarkan fibo??
caranyaa
andai bar sampai 23.6- kene sell
andai bar samapai 50.0 -kene buy

 maka kiter dah tau kat mana kita nak mula trade...n bila nak tutup trade??
-tutup trade tersebut...setelah zigzag pada chart 1min kuar.....tak kira laa rugi atau untung...bila zigzag kuar tutup teruss.....tapi semestinyaaa pada point tersebut,.....korang pasti kan dapat profit,.....korang kene cuba laa sendri.......

nak senang gi guna pending order.....pada point tersebut....so terjawap sudah nak buy or sell...

bila sampai pada tempat untuk buy or sell..jgn letak 30sen teruss...letak 10sen dulu...
bila 10 sen ngah rugi tambah gi 10sen...insyaallah lau tol2 point....2post tuu leh profit....
itu korang kene belatih sendiri.....aku hanya citer..setakat 10 15 pip tuu senang2 laaa daapt....resiko pun kurang....tapi kene ingat,,,,zigzag kuar....tutup trade...lau 20sen senang2 daapt 3usd...heheheheh...

korang try laaa....itu je yg mampu aku cerita.....nanti aku citer skill2 hebat lagi.....tak leh tunjuk gi beb...keh keh keh............


SAMBUNGANNYAA TUNGGUUUUUUUUUUUUUU..... ...

 sambung balik pada pukul 5.30 pagi...........

tadi citer tentang chart15minuntuk trade 1min

ni tgk chart pada minggu untuk trade hari(boleh tp pada 5min.30min or 1jam)


chart weekly


chart day




 p/s main scalping jgn ikut pergerankan bar...contoh bila bar jatuh jangan sell dulu...sama juga bila naik,,jgn buy...tapi kene tau kat mana bar kan berhenti...bila kite tau bar tu kan bertukar arah...baru kiter trade..maknernya...kite kene sentiasa melawan..tetapi pada tempat yg tepat....nak tau tempat yg tepat...aper lagi guna fibo laaa..............

korang tgk fibo pada chart hari berdasarkan fibo chart minggu...

contoh korang tgk bar 5 ari ke belakang melepasi 38.2....maknernya step untuk berhenti ialah 50.0
so kiter menunggu untuk trade buy pada 50.0
-bila sampai 50.0 letak 1post 10sen....jatuh lagi tambah lagi 10sen....jatuh lagi tambah lagi 10sen...ok cukup....kerana pengurusan margin yg kite kira2 ngan balance hanya boleh trade 30sen...berdasarkan balance 100usd.....lau korang ader lebih lagi..boleh lagi tambah....

ok...bila korang mgunakan kaedah ini..paling kurang korang rugi tak sampai 20usd...(standerdlaa...trade hari)

jgn la tambah post dekat2..kurang2 20pip..tambah 1post..

nah korg tgk sendiri selepas melepasi 50.0 ...mana2 bar tersebut takkan terus jatuh..die punya balas kaw2...yg korang rugi 20usd tadi...compom daapt 50usd....untuk tp plak...kurang2 kuar zigzag 15min or 30min....compom....daapt profit.....itu secara asasnya...korang kene study laa sendiri mgunakan fibo....lau mgunakan kaedah ini compom 0% margin call....rugi dulu standerd la.,,,...jgn margin call sudahh...sebab tu pengurusan margin yg mcm aku citerkan tu penting,.......:P

lau korg tak paham gak......korang pakai robot laa senang....wakkakakkakka.....

sambunggg lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiii nantiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...............

21 comments:

  1. ce citer.. ce citer.. hehe...

    ReplyDelete
  2. ok la tu bro,harap bro masih gunakan teknik ni dn turunkan ilmu tuan tu,lets go scalping......

    ReplyDelete
  3. sama2 kiter belajo....sure der profit tiap2 ri nanti...hehehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum tuan,
      terima kasih tak terhingga atas tips yg diberikan, namun sy blur sikit nk draw fibo..
      sy perlu detect yg tinggi skali dan rendah skali kan. cuma sy blur adakah perlu tgk jenis candle samada candle tersebut finish buy pair dgn sell.

      mohon tunjuk ajar tuan, betul tak mcm ni sy buat
      http://postimg.org/image/kbhxr0pb7/

      dan cara nk close position adakah seperti image di bawah ini apabila garisan zag wujud terakhir pd candle price terakhir
      http://postimg.org/image/faqat1uev/

      cara close position plak x kira time tu kita loss or profit kan..

      harap tuan dpt membongkarkan kecelaruan sy.. sy mmg minat teknik scalping ini namun x pernah berjaya

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. boleh jumpa tak bro...lagi clear nak belajar

    ReplyDelete
  6. Salam... tq BRO info yg baik... boleh saya cuba nanti.. pasni ape lak.. hehehehe

    ReplyDelete
  7. terbaek la bro...tp klu nk jmpe bro leh ke bro..??nk blajar lagi tentang teknik ni...

    ReplyDelete
  8. MA 200 21 days detail skit boleh...

    ReplyDelete
  9. Jika entry 0.02 brapa post blh masuk tuan?.. 10kali post selamat tak?

    ReplyDelete
  10. Assalam,blh tlg email no wasap tuan x?senang nk belajar,hehe

    ReplyDelete
  11. Salam tuan, ada group telegram tak?klu ada nk join...

    ReplyDelete
  12. x ikhlas langsung nak mengajarr..... citer la detail skit... ni citer tergantung..

    ReplyDelete
  13. sapa ada scrip utk 1 click..trus klua 10entry....dok cari utk scalping....
    teknik tuan sgt best...tp xdapat paham bebetul lg...klu dapat jmpa berguru lgi best......

    ReplyDelete
  14. sebenarnya tuan guna teknik yg mana 1?
    atau 22?
    teknik yg mula2 tu tergantung. MA setting apa tu? (x faham)
    cara guna tak ajar pun.

    teknik kedua fibo.

    yg mana 1 yg tuan guna utk scalping ni?

    ReplyDelete

GET PAID FOR BROWSING WEBSITES 2023

CLICK FOR REGISTER GET PAID $0.05 - $0.10 PER CLICK MIN PAYOUT $5.00 USD WITHDRAWAL USE BITCOIN OR PAYPAL NO ANDROID JUST USE PC/LAPTOP NO G...